انواع عمل های جراحی زیبایی سینه

انواع عمل های جراحی زیبایی سینه چیست؟

یکی از موارد مهم در ایجاد اعتماد به نفس افراد، تصویر ذهنی آنها از بدنشان است. افراد هرچقدر بیشتر از مدل بدن خود رضایت داشته باشند از اعتماد بنفس بالاتری برخوردار خواهند بود.امروزه یکی از عواملی که به زیبایی بیشتر اندام بانوان کمک می کند بزرگ و خوش فرم بودن سینه ها است.در حال حاضر یکی از دغدغه های بانوان داشتن سینه هایی خوش فرم و بزرگ است. بانوانی که از فرم سینه های خود رضایت ندارند عمل های جراحی زیبایی سینه را یک امر نوید بخش می دانند.

انواع عمل های جراحی زیبایی سینه :

جراحی پروتز سینه:

یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی سینه بزرگ کردن سینه یا پروتز می باشد. خانم ها به دلایل مختلفی به این نوع عمل زیبایی سینه روی می آورند. برخی سینه های کوچکی دارند. و  برخی از ناهنجاری هایی چون عدم تقارن سینه ها شاکی هستند و برخی بخاطر از فرم افتادن سینه های خود به سبب افزایش سن نگران هستند. در جراحی پروتز سینه، ایمپلنت هایی در زیر و یا روی عضله سینه قرار می گیرند.

ایمپلنت ها دو نوع هستند: یا ساخته شده از محلول آب نمک هستند که به آنها سالین می گویند و یا از ژل سیلیکون ساخته شده‌اند. در حال حاضر ایمپلنت های سالین بیشتر از ایمپلنت های سیلیکونی استفاده می شود؛ چرا که مزایای بیشتر و عوارض کمتری دارند.

تزریق چربی به سینه (پستان ):

یکی از راه های بزرگ کردن سینه، تزریق چربی است. مزیت تزریق چربی این است که هیچ برشی در کار نیست. اشکال تزریق چربی این است که اولاً زمانی می توان این عمل را انجام داد که فرد ذخیره چربی مناسبی داشته باشد و دوما ممکن است پس از تزریق چربی، ۵۰ تا ۷۰ درصد چربی جذب شود و نیاز به تکرار باشد.

کوچک کردن سینه(پستان):

برخی بانوان ممکن است سینه های بسیار بزرگی داشته باشند، که این مسئله برای آنها مشکلاتی مانند سینه درد، گردن درد و حساسیت های پوستی به همراه داشته باشد و یا اینکه از اندازه سینه های خود رضایت نداشته باشند. در این موارد عمل جراحی کوچک کردن سینه راه حل مناسبی است. این عمل که به عمل کوچک کردن سینه و یا ماموپلاستی کاهشی معروف است، چربی و بافت اضافی سینه برداشته شده و نوک سینه بالاتر قرار می گیرد تا سینه ظاهر جوان تری به خود بگیرد . بعد از انجام این جراحی،ممکن است فرد توانایی شیردهی را از دست بدهد.

ماستوپکسی و یا لیفت سینه:

افتاده و شل بودن سینه از دیگر مشکلات رایج بین بانوان است. با جراحی لیفت سینه این مشکل حل می شود.. در جراحی لیفت سینه، پوست اضافی برداشته شده و با کشیدن بافت اطراف سینه، به سمت بالا انجام می شود. این جراحی سبب میشود سینه ها بالا کشیده شوند و ظاهری زیبا داشته باشند.

 

بازسازی سینه:

در برخی ممکن است به خاطر سرطان پستان تحت جراحی ماستکتومی قرار گرفته باشند و سینه خود را برداشته باشند. در این موارد جراحی بازسازی سینه کمک می‌کند تا بیمار مجدد فرم طبیعی سینه های خود را داشته باشد.در این عمل ظاهر، حجم سینه و حتی نوک سینه و آن بازسازی می‌شود. ولی معمولاً احساس طبیعی و عملکرد آن مانند شیردهی باز نمی‌گردد.

به دو روش می توان شکل و حجم سینه را بازسازی کرد: با استفاده از ایمپلنت و یا با استفاده از سایر بافت های بدن بیمار. در روش که به آن اتولوگ می گویندو اخیرا معرفی شده، برای بازسازی سینه از سایر بافت ها مانند: بافت پایین شکم و یا پوست و چربی باسن استفاده می‌شود.

(باید بدانید بازسازی سینه هیچ تاثیری روی عود کردن سرطان ندارد.)

کوچک کردن سینه در آقایان:

ژنیکوماستی یا همان بزرگی بیش از حد سینه ها مشکلی که در برخی از مردان قابل مشاهده است. در این موارد، سینه آن ها دارای بافت اضافی است که ممکن است دردناک باشد. با جراحی کوچک کردن سینه، آقایان شاهد کاهش سایز سینه و داشتن سینه صاف تر و مردانه تری خواهند بود.

نویسنده مقاله:پریسا صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *